Fodboldklub i København
Boldklubben Olympia 1921 (eller BK Olympia, Olympia 1921) er en fodboldklub i København, stiftet i 1921. Klubbens seniorhold er placeret i lokalserierne under DBU København, hvor førsteholdet spiller i serie 4. Førsteholdet afvikler deres træninger og hjemmebane kampe i Sundby Idrætspark.
Boldklubben Olympia 1921 fokuser i dag på at være er socialt samlingspunkt i lokalmiljøet. Derfor insister vi på at have et af københavns laveste kontigenter for voksne, sådan at alle kan være med uden at økonomien bliver en stopklod.Samtidig er vi utrolig glade for at eje vores eget klubhus, hvor vi kan samle vores medlemme til social aktivteter og fester, sådan at det sociale fylder ligeså meget som fodbolden.

En fodboldklub dannes i København
Fodboldklubben blev grundlagt efter en række drenge fra området omkring Sverrigsgade. De spillede kampe mod andre gadehold på de tidligere boldbaner i det østlige Amager Fælled. Sammen valgte de at stifte en klub ved navn Ydun.

Det viste sig, at en håndboldklub på Frederiksberg allerede eksisterede med samme navn. Derfor valgte man at omdøbe klubben til Boldklubben Olympia. Under navngivningen overvejede man blandt andet om man skulle kalde klubben for Arsenal.

Boldklubben Olympias første klubhus lå på Røde Mellemvej og var et levn fra 2. verdenskrig. Klubhuset blev dog senere flyttet til dens nuværende beliggenhed på Englandsvej 202 og efterfølgende udvidet og vedligeholdt gennem frivillig hjælp af klubbens medlemmer. I 2019 blev klubhuset moderniseret ved hjælp fra Københavns Kommunes klubhuspulje samt medlemmernes ihærdige indsats.

Klubhuset anno 2016

I forbindelse med klubbens 75 år jubilæum i 1996 blev der afviklet to kampe i forlængelse af hinanden på Opvisningsbanen i Sundby Idrætspark, herunder en jubilæumskamp mellem klubbens førstehold og F.C. Københavns reservehold.

Fodboldklubben i dag
Førsteholdet spiller i serie 4, og går meget op i det sociale omkring holdet. Spillerne er ofte i klubhuset efter kampe, hvor man kan spille billard og hygge sig med sine holdkammerater. Vi betrager os selv som en social fodboldklub i København, hvor alle uanset baggrund er velkomne. Dog forventer vi, at man udviser respekt overfor hinanden, modstandere og dommer.

Førsteholdet anno 2024

Fodboldklubbens førstehold træner i Sundby Idrætspark i København, og har gjort dette siden 2019. I en lang årrække var vi henvist til Kløvermarken, men kunne vende “hjem” i 2019. Førsteholdets kampe har dog altid været spillet i Sundby Idrætspark, men med flytningen kunne også nogle af klubbens andre hold også spille kampe dér.

Såfremt du vil være medlem, kan du enten kontakte trænere, bestyrelsesmedlemmer eller bare melde dig ind via hjemmesiden.